Podstawy montażu filmu. | zobacz |
Grakika w prezentacji. W zależności od czasu. | zobacz |
Cechy dobrej prezentacji multyimedialnej. Propozycja | zobacz |
Dokumenty wielostronicowe. Nagłówki i stopki. | zobacz |
Równania w edytorze tekstu. | zobacz |
Tabele w dokumentach tekstowych. | zobacz |
Praca nad projektem. Grafika i tekst. | zobacz |
Wstawiamy obrazy i obiekty do dokumentów tekstowych. | zobacz |
Wybrane narzędzia ułatwiające pracę nad tekstem. | zobacz |
Podstawowe zasady formatowania tekstu. | zobacz |
Drukowanie 3d - przedmioty użytkowe. | zobacz |
Drukowanie 3d - bryloczek na klucze. | zobacz |
Drukowanie 3d - logowanie w aplikacji | zobacz |
Praca na warstwach - tworzymy obrazy. Dodatkowe | zobacz |
Zadanie projektowe. Tworzymy kompozycje graficzne. | zobacz |
Tworzenie fotomontażu i kolażu. | zobacz |
Efekty w aplikacji Paint.net. | zobacz |
EFEKTY DO PROGRAMU PAINT.NET | zobacz |
Formaty plików graficznych. | zobacz |
zobacz | |
Zmienne i obliczenia. Scratch. ping_pong.sb2 | zobacz |
Lista kroków projektujemy grę ping-pong | zobacz |
Sytuacje warunkowe w Scratch zgadywanka.sb2 | zobacz |
Lista kroków i schemat blokowy przedstawiającego algorytm zgadywanki | zobacz |
Projekt strony dodatkowo. Moja strona www. Dodatkowo | zobacz |
Moja strona www. Zasady tworzenia stron. | zobacz |
Tabele w dokumentach html. | zobacz |
Ramki pływajace.. | zobacz |
Hiperłącza w dokumentach html.. | zobacz |
Kodujemy kulinarną strony internetowe html. | zobacz |
Grafika w dokumentach html. Tworzymy proste strony. | zobacz |
Formatowanie tekstu. Tworzymy proste strony. | zobacz |
Znaczniki języka HTML. | zobacz |
Wyszukiwanie informacji. | zobacz |
Budowa i działanie sieci komputerowej. | zobacz |
Działanie komputera. Bezpieczeństwo danych. | zobacz |
Działanie komputera. | X |
Komputer przetwarza informacje zapisane w systemie binarnym, czyli za pomocą zer i jedynek. Przetwarzanie danych to wykonywanie ogromnej liczby obliczeń w możliwie najkrótszym czasie. Tekst, obraz czy dźwięk - wszystko może być reprezentowane przez ciągi cyfr, przedstawione za pomocą liczb, które wyrażone być mogą przez sygnały elektryczne. Dzięki swoim układom komputer przetwarza sygnały wyjściowe i prezentuje określone wyniki. Każdy komputer wykonuje cztery podstawowe operacje:
Za każdą z tych operacji odpowiada inny blok urządzenia. Wśród podzespołów pobierających dane (urządzenia wejścia) i przetwarzających je do postaci informacji binarnych znajdziemy klawiatury, myszy, mikrofony czy kamery, czujniki i panele dotykowe smartfonów. Informacje składowane są w pamięci komputera następnie przetwarzane przez procesory i prezentowane na zewnątrz przez urządzenia wyjścia np. w formie wizualnej, dzięki monitorom czy ekranom smartfonów, lub dźwiękowej, za pośrednictwem głośników. I tak, np. naciskając klawisz, klawiatura podaje odpowiedni sygnał binarny, procesor oblicza jak wyświetlić daną literę dzięki instrukcji pobranych z pamięci, w pamięci także zapisywany jest wynik, a informacja przesyłana jest i wyświetlana na ekranie, który przekształca odpowiednie sygnały binarne na wizualne. Aby można było przetworzyć szybko dużą liczbę informacji konieczny jest odpowiednio wydajny procesor i pojemna pamięć. Inną istotną częścią systemu komputerowego jest tzw. software, czyli oprogramowanie będące ciągiem zrozumiałych dla podzespołów komputera instrukcji. Instrukcje te dotyczące rodzaju wykonywanej operacji znajdują się w pamięci. CPU pobiera je i wykonuje w kolejności. Taka sekwencja poleceń to program komputerowy, który jest formą binarnego kodu. Komputer może wykonywać jednocześnie wiele różnych programów. Pomaga mu w tym System Operacyjny (np. Windows, Linux, Android, MacOs), który zarządza sposobem wykorzystania sprzętu przez oprogramowanie, innymi słowy kontroluje pozostałe aplikacje. Całe oprogramowanie składowane (instalowane) jest na dysku twardym, stąd tak istotna jest kondycja tego podzespołu - w przypadku jego awarii system operacyjny przestaje być dostępny i nie można uruchomić komputera. System Operacyjny decyduje kiedy procesor ma uruchomić program, czy oprogramowanie może korzystać z urządzeń wejścia/wyjścia, to System obsługuje wiele aplikacji jednocześnie korzystając z usług CPU. Podstawowe rodzaje licencji oprogramowania komputerowego to:
To tylko niektóre z rodzajów licencji. Istnieją też inne.
Wejdź na stronę: http://csfieldguide.org.nz/en/interactives/binary-cards/ Zasady:
Przykład:
| |
Komputer w życiu człowieka. | zobacz |
Bezpieczna pracownia. Zasady oceniania. | zobacz |