noscript-img
wstecz
UONET+
Microsoft Teams
Office 365

klasa 5
Artykuł dodano dn. 24.03.2020 r. | autor: admin


NIECO WIEŚCI Z KRAINY KOMPUTERÓW.
BIEGANIE PO EKRANIE. POZNAJEMY PROGRAM PIVOT ANIMATOR.
Podróż z przeszkodami. Praca nad projektem.
zobacz
Praca z dwoma postaciami.
zobacz
Animacje od kuchni. Tworzenie własnych postaci.
zobacz
Patyczaki w ruchu. Tworzenie prostych animacji.
X

Pivot Animator to darmowe oprogramowanie do tworzenia prostych animacji postaci. Jest to narzędzie używane głównie do tworzenia animacji postaci w formie klatek (stop-motion), gdzie użytkownik definiuje położenie postaci w różnych klatkach, a program automatycznie generuje płynny ruch między nimi.

Główne cechy Pivot Animator obejmują możliwość dodawania klatek, obracania i przemieszczania elementów postaci, tworzenia animacji klatek kluczowych, a także eksportu gotowej animacji do pliku GIF lub AVI.

 

P - Odtwórz animację (+Ctrl dla klatki podglądu)
S - Zatrzymaj animację
B - Ustaw tło z selektora tła
F - Dodaj figurę z selektora figury
E - Edytuj typ figury wybranej figury
O - Wyśrodkuj wybraną figurę (przenieś do punktu początkowego)
M - Odwróć/Odbij lustrzanie wybraną figurę
C - Ustaw kolor wybranej figury
J - Dołącz wybraną figurę do innej figury
Delete - Usuń wybraną figurę
Shift+Up - Podnieś wybraną figurę w kolejności rysowania (+Ctrl dla 1 kroku)
Shift+Down - Obniż wybraną figurę w kolejności rysowania (+Ctrl dla 1 kroku)
Klawisze strzałek - Przesuń wybraną figurę (Obróć segment, jeśli kursor znajduje się nad uchwytem)
Ctrl+W lewo - Ustaw wybraną figurę jako poprzednią na liście
Ctrl+W prawo - Ustaw wybraną figurę jako następną na liście
A/Spacja - Dodaj klatkę lub zapisz edytowaną klatkę
Ctrl+H - Pokaż/Ukryj uchwyty niezaznaczonych figur
Ctrl+C - Kopiuj wybraną figurę
Ctrl+V - Wklej wybraną figurę
Ctrl+Alt+D - Usuń wybrane klatki
Ctrl+Alt+C - Kopiuj wybrane klatki
Ctrl+Alt+V - Wklej wybrane klatki
<> - Zapisz bieżącą klatkę i przejdź do poprzedniej/następnej klatki
 
Ctrl+N - Nowa animacja
Ctrl+O - Otwórz animację
Ctrl+S - Zapisz animację
Ctrl+Alt+S - Zapisz animację jako
Ctrl+E - Eksportuj animację
Ctrl+B - Załaduj tło
Ctrl+I - Załaduj obraz sprite'a
Ctrl+F - Załaduj typ figury (stk)
Ctrl+Alt+F - Otwórz okno Kreatora figur
 
Ctrl+Z - Cofnij
Ctrl+Y - Ponów
Ctrl+A - Wybierz Wszystkie figury
Ctrl+D - Duplikuj figurę
Ctrl+Alt+O - Otwórz okno Opcje
 
Ctrl+Alt+H - Przejdź do strony internetowej Pliki pomocy Pivot
Ctrl+Alt+R - Wyświetl pliki ReadMe
Ctrl+Alt+A - Otwórz Informacje okno
 
OKNO KREATORA FIGURY
 
C - dodaj segment okręgu
L - dodaj segment linii
K - zmień rodzaj wybranego segmentu (linia/koło)
F - zmień wypełnienie wybranego okręgu
D - zduplikuj wybrany segment (+Shift dla całej gałęzi, +Ctrl dla odbicia lustrzanego)
Up/Down - grubość +/-1 (+Shift dla całej gałęzi, +Ctrl dla +/-5)
S - zmień wybrany segment na statyczny/dynamiczny (+Shift dla całej gałęzi)
O - ustaw początkowy staw figury na wybranym segmencie
Insert  - podziel wybrany segment (+Shift dla całej gałęzi)
Delete - usuń wybrany segment (+Shift dla całej gałęzi)
 
Ctrl+N - nowa figura
Ctrl+O - otwórz figurę
 
Ctrl+S - zapisz figurę
Ctrl+Alt+S - zapisz jako
Ctrl+A - dodaj figurę do animacji
Ctrl+Z - cofnij
Ctrl+Y - powtórz
Ctrl+T - ustaw okno jako przezroczyste / nieprzezroczyste
<> - zmniejsz / zwiększ przezroczystość okna
Ctrl+E - tryb edycji 
KOCIE SZTUCZKI. WIĘCEJ FUNKCJI PROGRAMU SCRATCH.
Od wielokąta do rozety.
zobacz
Kompozycje graficzne w Scratch.
zobacz
Sterowanie duszkiem.Rysujemy figury.
zobacz
Programowanie reakcji duszka. Spacer.
zobacz
Programowanie reakcji duszka. Dialog życzenia. zyczenia.sb2
zobacz
Plan to podstawa. O rozwiązywaniu problemów.
zobacz
W poszukiwaniu skarbu - Kot w labiryncie.
zobacz
Sterowanie duszkiem z użyciem myszy komputerowej.
zobacz
PRAWIE JAK W KINIE. RUCH I MUZYKA W PREZENTACJI.
Nasza szkoła. Praca nad projekt.
zobacz
Co wiemy o figurach geometrycznych.
zobacz
Zwierzaki słodziaki. Wideo w prezentacji.
zobacz
Co kraj, to obyczaj – netykieta. Szablony w prezentacji. przeniesiono do klasy 6
zobacz
Tekst i obraz. Jak stworzyć ruchomą kartkę świąteczną.
zobacz
Wspomnienia z... Tworzymy album fotograficzny.
zobacz
Zagrożenia i korzyści płynące z internetu. Grafika w prezentacji. zagrozenia.ppt
zobacz
Tekst i obraz. Jak stworzyć najprostszą prezentację?
zobacz
Prawie jak w kinie. Świat prezentacji.
zobacz
KLAWIATURA ZAMIAST PIÓRA. PISZEMY W EDYTORZE TEKSTU.
Praca nad projektem. Nasza okolica.
zobacz
Nie tylko tekst. Zastosowanie WordArtu. Dodatkowe.
zobacz
Nie tylko tekst. Projektujemy zaproszenia.
zobacz
Komórki, do szeregu! Świat tabel - krzyżówka.
zobacz
Menu restauracji. Style i numerowanie.
zobacz
Nie tylko tekst. O wstawianiu ilustracji.
zobacz
Świat tabel - scalamy, usuwamy i wstawiamy komórki.
zobacz
Wakacyjna przygoda. Powtórzenie wiadomości o programie MS Word
zobacz
Bezpieczna pracownia. Zasady oceniania.
zobacz