noscript-img
wstecz
UONET+
Microsoft Teams
Office 365

klasa 8
Artykuł dodano dn. 24.03.2020 r. | autor: admin


PROJEKTY MULTIMEDIALNE
Podstawy montażu filmu.
zobacz
Zadanie projektowe - dokumentacja w arkuszy kalkulacyjnym.
zobacz
Zadanie projektowe - dokumentacja w arkuszy kalkulacyjnym.
zobacz
Zadanie projektowe - dokumentacja w PowerPoint
zobacz
Porządkowanie wiadomości - arkusz kalkulacyjny.
zobacz
Porządkowanie wiadomości - arkusz kalkulacyjny.
zobacz
INTERNET - dodatkowe
ALGORYTMIKA I PROGRAMOWANIE
Wprowadzenie do programowania prostej grafiki w Python.
zobacz
Realizacja algorytmu Euklidesa w języku Python.
zobacz
Edytor programistyczny dla młodzieży MU
zobacz
Rodzaje i zastosowanie pętli w Pythonie.
zobacz
Python - instrukcja warunkowa do realizacji algorytmów. Kalkulator.
zobacz
Python - poznajemy instrukcję warunkową.
zobacz
Python - obliczenia na zmiennych z instrukcją wejścia input. Pola figury
zobacz
Python - poznajemy funkcje input.
zobacz
Piszemy polecenia w języku Python w trybie interaktywnym i skryptowym.
X

Zmienna w Pythonie to symbol, który jest używany do przechowywania danych. Działa jako pojemnik na wartości i umożliwia nam manipulowanie tymi wartościami w naszym programie. Zmienne w Pythonie są elastyczne i dynamiczne, co oznacza, że można je przypisywać różnym typom danych i zmieniać ich wartości w trakcie działania programu.

Oto kilka przykładów zastosowań zmiennych w Pythonie:

Przechowywanie danych: Zmienne są używane do przechowywania różnych rodzajów danych, takich jak liczby całkowite, liczby zmiennoprzecinkowe, napisy (teksty), listy, słowniki itp.

Zmienne są nieodłączną częścią programowania w Pythonie i innych językach programowania. Pozwalają na przechowywanie, manipulowanie i przetwarzanie danych, co jest kluczowym elementem w tworzeniu programów i skryptów.

 

Kod źródłowy (Source Code):

  1. Kod źródłowy to zrozumiały dla człowieka tekst lub instrukcje, które programiści piszą, aby stworzyć oprogramowanie.
  2. Jest to oryginalna forma programu, która zawiera instrukcje w języku programowania zrozumiałym dla ludzi.

 

Kod wynikowy (Executable Code lub Binary Code):

  1. Kod wynikowy to przetworzona wersja kodu źródłowego, która jest już zrozumiała dla komputera.
  2. Jest to forma programu, która może być uruchamiana na konkretnej platformie sprzętowej i systemie operacyjnym.
  3. W przypadku języków kompilowanych kod wynikowy jest zwykle plikiem binarnym, podczas gdy w przypadku języków interpretowanych kod wynikowy to tłumaczenie na kod pośredni lub wykonywalny.

 

Kompilator (Compiler):

  1. Kompilator to narzędzie lub program komputerowy, które przekształca kod źródłowy napisany w jednym języku programowania na kod wynikowy zrozumiały dla komputera.
  2. Proces kompilacji polega na analizie, przetwarzaniu i generowaniu kodu wynikowego na podstawie kodu źródłowego.
  3. Języki programowania, które są kompilowane, obejmują C, C++, Rust, Ada itp.

 

Translator:

  1. Ogólnie mówiąc, translator to program lub narzędzie, które tłumaczy jedną formę danych lub kodu na inną formę.
  2. Kompilator jest rodzajem translatora, który tłumaczy kod źródłowy na kod wynikowy, ale istnieją także inne rodzaje translatorów, takie jak interpretatory, które tłumaczą i wykonują kod jednocześnie.

 

Operator:

  1. Operator to symbol lub słowo kluczowe w języku programowania, które wykonuje określone operacje na danych.
  2. Przykłady operatorów to operatory arytmetyczne (np. +, -, *, /), operatory logiczne (np. AND, OR, NOT), operatory porównania (np. ==, >, <) itp.
  3. Operatory są używane do wykonywania różnych działań matematycznych, logicznych i relacyjnych w programach.

Powyższe pojęcia są fundamentalne dla zrozumienia procesu tworzenia oprogramowania, działania kompilatorów i translacji, oraz roli operatorów w manipulowaniu danymi w językach programowania.

Wprowadzenie do programowania w języku Python. Zmienne.
zobacz
PROGRAMOWANIE W SCRATCH
Realizacja algorytmu Euklidesa.
zobacz
Tworzenie programów w języku Scratch. Kalkulator.
zobacz
Wyszukiwanie elementów w zbiorze nieuporządkowanym.
zobacz
Wyszukiwanie elementów w zbiorze uporządkowanym.
zobacz
OBLICZENIA W ARKUSZU KALKULACYJNYM
Porządkowanie i filtrowanie danych.
zobacz
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym.
zobacz
Wykorzystanie arkusza do prezentacji danych.
zobacz
Wykorzystanie arkusza do realizacji algorytmów. Wycieczka.
zobacz
Arkusza kalkulacyjny w dokumentach tekstowych.
zobacz
Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym.
zobacz
Symulacja w arkuszu kalkulacyjnym.
zobacz
Przedstawienie danych w postaci wykresu.
zobacz
Symulacja w arkuszu kalkulacyjnym.
zobacz
Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego.
zobacz
Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje.
zobacz
Bezpieczna pracownia. Zasady oceniania.
zobacz